Edinburgh... Take Two!!

1 juli 2013 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Na een vreselijk saaie busreis van dik vier uur doemde het bekende panorama voor mij op: Edinburgh!!! Zonder enige twijfel de mooiste onder de grote steden van Schotland! Het vorige verblijf in het Princess Street Backpackers Hostel was zeer geslaagd, dus geen enkele reden om nu niet dezelfde jeugdherberg te nemen. En ik werd zelfs nog herkend!! Door nog steeds hetzelfde meisje van de receptie, Anneke!!! Deze eerste dag was vol met: Ik ben eindelijk weg uit de brousse dus hier is een internetcafe, een Costa en een Mc Donalds!!! Jeeeeuuujjjj!!!

De volgende dag stond bol van de voorbereidingen voor het bezoekje van de mama en Ria: Hotel al gaan zoeken, luchthavenvervoer regelen en al rondgesnuffeld voor souvenirkes (Jaja, begin allemaal maar al te hopen :D). In de bibliotheek waar ik heen ging om uiteindelijk mijn foto's up te loaden, werd ik aangesproken door de meneer achter de desk. Of ik van Leuven was? En Heist-op-den-Berg kende?? En Paul Michiels, maar voordat hij beroemd werd?? Vreemde vragen als ne Schot die u stelt :D Bleek dat de Schot 20 jaar geleden in Belgie geweest was en zich dit duidelijk nog goed kon herinneren :D Nog een voordeel van de grote stad: Ne cinema die een grotere zaal heeft dan de vorige op de Shetland Islands en meer keuze in films! Haha! Verder was het nerveus afwachten tot ik de volgende ochtend naar de luchthaven kon vertrekken om men bezoek af te halen...

Dan was het zover!! Eindelijk nog eens een bekend gezicht en wat Vlaamsch spreken!! De mama bracht ook braaf propere kledij en dergelijke mee, dus jeeeeuuujjj!!! Extra voordelen: een grotere kamer en badkamer die niet gedeeld moeten worden. Driedubbele jeeeuujjj!!! Uiteraard werd er veel gebabbeld en veel rondgeslenterd in de stad. Aan haggis hebben ze zich niet gewaagd, maar ons mama en Ria hebben toch braaf veel lokaal bier gedronken en Schots eten gegeten (Beef mince & tatties, fish & chips,...).

De tweede dag van hun bezoek besloten we de klim te wagen naar Arthur's Seat. En ja hoor, de dames hebben de top gehaald!! Tijdens het rondwandelen bleek ook dat de tuin van het Palace of Holyroodhouse al vol staat met tenten voor het chique tuinfeest dat de Queen hier elk jaar rond deze tijd aan 8000 belangrijke Schotten geeft. Spijtig genoeg heb ik tot nu toe nog geen uitnodiging kunnen versieren :( Een 8001ste bordje zou nu toch niet zo moeilijk moeten zijn??? Er was die dag ook een parade door de stad. Waarover deze juist ging, geen idee, maar luid waren de bands in elk geval wel!!!

Dan was het echter al weer tijd om afscheid te nemen... Niet gemakkelijk na twee dagen vol gebabbel, plezier en bekende gezichten. Het vliegtuig liet desalniettemin niet op zich wachten en voor mij was het terug naar de jeugdherberg en naar het alleen zijn. Weeral een kleine aanpassing toch...

Om deze eerste terug alleen dag te overleven had ik besloten om richting Linlithgow Palace te trekken. Tijdens ons eerste bezoek aan Edinburgh was dit er niet van gekomen en een paleis is altijd tof :D Die dag vond er ook nog eens een 'Spectacular Jousting' plaats op de gronden van het paleis. Nu echt spectacular was het niet, maar de Schotse humor van de ridders/acteurs maakte veel goed!

En nu zit ik hier, de laatste dag Edinburgh bijna achter de rug en klaar om wederom maar is een verre busreis te maken morgen. Doel: Ullapool voor twee dagen en daarna de reden waarom ik nog steeds in Schotland ben: Lewis en Harris! De laatste rechte lijn voor men terugkeer naar Belgie en naar een meer geregeld leven (en werk :( ) Genieten geblazen dus!!!!

1. Annick:
    1 juli 2013
    Het was heel leuk en ja ... de ouw bomma's hebben de top gehaald!! We zijn heel fier op ons zelf.
  2. Bianca & Rick:
    Geniet ervan Ellen!!!!
  3. Nonkel polle en riekess:
    1 juli 2013
    Vandaag naar de solden geweest, daar is een berg beklimmen niets bij!!!!!Dank je wel Ellen om onze gids te zijn, ik heb genoten van je gezelschap, de mooie stad en ambiance en de biertjes.
    PS; ik droom nog steeds van mijn "poppy" sjakoske met" haar "op!!!
    Tot in België. xxxx
  4. Oma:
    2 juli 2013
    ellen het zijn mooi foto s
  5. Oma:
    2 juli 2013
    ellen het zijn zoon mooi foto s
  6. Gaston & Masja:
    2 juli 2013
    Allee, knap dat je er helemaal voor gaat! Geniet nog van je laatste weken en...antwoorden komen vanzelf Ellen, dikwijls wanneer je het niet verwacht of wanneer je er helemaal niet mee bezig bent...
    Wij genieten in ieder geval van je verhalen en foto's en kijken er naar uit om je terug te zien! Enjoy!!!
  7. Noah:
    he, Ellen ,
    Met Noah hier. ik was op zoek of je misschien al een reactie had gestuurd, maar vind dat niet terug.
    groetjes en tot ziens daaag
  8. Katleen:
    hoi Ellen,
    amai, amai, het is de eerste keer dat ik op je 'blog' ben (sorry hoor. de kinderen hebben wat geholpen)Dat is daar precies echte de moeite he! Ik had al wel wat via via gehoord, maar met de foto's erbij, ben ik echt onder de indruk! Het gaat je duidelijk goed af!!
    Geniet van de laatste weken en al bijna tot snel!
    groetjes
  9. Ellen:
    Noah!
    Ik had nog niet gereageerd omdat ik de laatste dagen geen computer had! Ik ben heel blij dat je mama op bezoek is geweest! Super! En 1 buis op je rapport is helemaal niet erg. Je hebt goed je best gedaan en je mag naar de volgende klas! Dat telt! Geniet van de kampen en tot heeeeeeeeeeeeel snel!!!!
  10. Melissa:
    6 juli 2013
    Hey ellen,

Wo, wiskunde en leraar als coach zijn de vakken die ik opnieuw kan doen.
    WO is de rotte .. allemaal door dieje geschiedenis !
    Ik begin 26 augustus dus normaal gezien ben jij dan terug he ? :D
    Ik ga u hulp kunnen gebruiken.
    Stage was goed, had een 13 dus dat kan er door hé ? :D
    Geniet er nog van , want het is bijna gedaan !
    xxxx Melissa :D .
  11. Cheyenne:
    6 juli 2013
    ik mag naar a maar ga toch naar b ):
    maar dus ik mag naar het middelbaar ik ga wel de school missen je bent terug als ik naar de grote school ga dan kan je me weer helpen dat zal fijn zijn .
    geef niet op hé?:D
    maak ook nog veel plezier in die laatste dagen he .
    ik was aan het wenen de laatste schooldag hopelijk tot snel ik ga ook op kamp maar ik zal zeker een kaartje sturen misschien wel 2
    ik hoop dat jij er ook 1 stuurt .
    eerst ga ik op reis met diane, bart, diederik ,lieselotte, hanne en ik leuk 1 week dan nog 1 week bij hun thuis daarna in de vakantiegroep slapen en dan op slapen bij de beren met laurinda dan weer overnachten in de vakantiegroep en dan naar chill out met sarah van groep 5 dan weer overnachten in de vakantiegroep en dan op computerkamp en kreatief wel gemixt in de voormiddag computer en in de namiddag crea.
    en het laatste kamt naar NEDERLAND met laurinda, kyra en ik naar splash en fun in Duinerell.
    leuk schema he
    tot snel maak nog veeeeeeeeeeeel plezier :D
    xxxxxxx CHEYENNE
  12. Ellen:
    7 juli 2013
    Dames!!
    Ik ben terug op de dag van de opening dus ik kan jullie helpen met wat je maar wilt :) Melissa, die herexamens komen wel in orde! We zullen dieje geschiedenis er wel in rammen :) En Cheyenne, goed gedaan meid! Maar ik denk dat een b klas niet slecht is voor jou! Je gaat dat super doen! Geniet van de vakantie meiden en tot snel!!!!