Ullapool

8 juli 2013 - Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk

Het laatste deel van mijn reis is nu echt begonnen! Plots schoot het me te binnen dat het de laatste keer is dat ik naar de Schotse highlands zou trekken... Onvoorstelbaar!!! Maar wat een geweldige pure 'Schotse' afsluiter was het!! De busrit van Inverness naar Ullapool is fenomenaal!! Een must voor iedereen, Schotland liefhebber of niet :) Grappig detail: Nadat we zo'n 30 minuten op weg waren, zag ik een grote plakkaat langs de weg. Last shop before Ullapool! Afstand tot Ullapool: 38 miles!!! Niet te geloven toch!! Uiteraard heb ik dit gecontroleerd en effectief, op een paar verloren huizen na is er die laatste 40 mijl niets. Niets anders dan prachtige highlands! Na een 6 uur op de bus kwam ik dus aan in Ullapool. Een prachtig havendorpje, stad zou overdreven zijn, met een super jeugdherberg! Na de gewoonlijke beslommeringen was het uiteraard tijd voor een lokaal pintje: Shenavall Gold. Wederom: Niet te drinken!!! Jak, jak, jak!
Ik had maar 1 dag in Ullapool, dus het was de volgende ochtend vroeg uit de veren en op naar Ullapool Hill! Dan doet ne mens de moeite om naar boven te klauteren (zo'n 300 meter) en dan speelde dieje mist weer parten... Ik was twee minuten boven, had net een paar foto's genomen en plots kon ik niets meer zien! Maar dan ook echt niets meer! Het was op den tast terug richting beneden. Zowat halverwege de terugweg keek ik omhoog en ja hoor... Terug perfecte zichtbaarheid! Doeme toch! Na nog een leuke Riverside Walk en een verontrustend telefoontje van de mama rond het nieuws over de koning (er zijn geen zekerheden meerin t leven!) kwam ik bij de publieke toiletten een oude bekende tegen! Een meisje dat we ontmoet hadden op Skye bleek ook in Ullapool te zijn die dag! Dat vraagt uiteraard om ne warme choco, een restaurant en een onveilig gemaakte pub die avond :) Conclusie: St Mungo bier is te drinken!
Niks zo leuk als een spontane ontmoeting om een geslaagde doorgang af te sluiten. Doorgang, want de volgende dag was het hop de ferry op naar Stornoway op het eiland Lewis!

1. Annick:
    9 juli 2013
    Geniet nog van de laatste weken!
  2. Nonkel polle en riekess:
    9 juli 2013
    Doe het daar nog goed de laatste weken! En niet vergeten, de groeten aan den Harry binnenkort :)