In the beginning there was ..Glasgow!

22 april 2013 - Stirling, Verenigd Koninkrijk

Een computer gevonden (met dank aan de bibliotheek in Stirling ;) ) en dus helemaal klaar om jullie een kleine glimps te geven van onze voorbije 4 dagen ..

Na een trein- en vliegreis zonder 'bumps in the road' aangekomen in the City Centre of Glasgow en redelijk vlotjes onze jeugdherberg gevonden. Inchecken bij de 'ietwat verwarde' eigenaar en voor we het wisten was ons eerste bed in een jeugdherberg een feit.  De slaapzaal hadden we helemaal voor onszelf (en dat is de eerste 2 dagen zo gebleven).

Uitgehongerd op zoek gegaan naar een restaurant en dat ook snel gevonden, in een oud kerkgebouw ligt 'Oran Mor', wat later de pub blijkt te zijn die in dat deel van de stad (West-End) het langst openblijft - Duuhh ;-) !! Door de local DJ overtuigd om mee te doen aan de wekelijkse quiz  (very easy girls, no worries - Yeah right! ;-) ) Het plaatselijk bier onmiddellijk op degelijkheid getest en back to our hostel voor de eerste nacht..

Wekker om 8u, effe wennen aan het 'douchen in mini hokjes'  en back into town..

Met een jeugdherberg midden in het universiteitscentrum en vlakbij een van de grootste openbare parken van de stad spreekt het voor zich dat we ons onmiddellijk thuis hebben gevoeld.  Kelvingrove park is werkelijk prachtig, uitgestrekt, met verschillende niveauverschillen en meerdere musea & gallerijen midden in het park.

In de loop van de 4 dagen die we in de stad zijn geweest hebben we de wandeling door het park naar het centrum ettelijke keren gemaakt en ze heeft nooit verveeld!

We hebben alle 'toeristisch verplichte' plaatsen gezien; de kathedraal & de necropolis (blijkt een lugubere fascinatie van ellen te zijn ;-) ), Barras Market, Glasgow Green (again een park, zo groot dat het een eigen postcode kon hebben) & the People's Palace .. Zondag een uitstapje naar New Lanark, een dorpje op zo'n 20 km, Unesco werelderfgoed, was ook zeker de moeite, maar dan mss meer voor het uitzicht dan voor de 'musea' ..

Verder zijn de meisjes ondertussen gewend aan het leven in de jeugdherberg, gemeenschappelijke keukens, livings & de laatste 2 nachten ook slaapkamers.. T heeft absoluut zen charmes ;)

Vanmorgen vertrokken richting Stirling en ik kan nu al zeggen dat de reis 'net iets ingewikkelder ' was maar we zijn er geraakt ;-)

De -voor 1 van ons- laatste nachten, over 6 weken werden in dezelfde jeugdherberg geboekt... dus Glasgow.. We'll be back !!

-X- The Ladiezz -X-

1. Ellen:
    22 april 2013
    En dan vergeten we er nog bij te zeggen dat we onze eerste echte Schotse whisky gedronken hebben!!! Gekregen van een ietwat vreemde, maar toch sympathieke Sri Lankaan! Straf spul toch zenne... :D
  2. Annick:
    22 april 2013
    Ziet er allemaal keitof uit! Vooral blijven genieten en zoek ook af en toe de rust op. Ne keer verloren lopen hoort erbij hé. We wachten vol ongeduld op de foto's. Tot gauw!
  3. Annick:
    22 april 2013
    Hoe ik dacht dat gij geen whisky dronk? Das rap veranderd!!!
  4. Marleen:
    22 april 2013
    Dat is al nen helen boterham op zo ne korten tijd... en ook al aan de whisky.... als da maar goe komt... ;-)
  5. Shana:
    22 april 2013
    Pas op met de Glayva he! :-) Lekker zachte whiskylikeur... Vooral die huisgebrouwen is gevaarlijk, he Anneke? ;-) Have fun ladies! X
  6. Nelleeee:
    22 april 2013
    Liefste schattebouten, wat een aanlokkelijk verhaal! Ik kijk al uit naar de foto's die (MET het kabeltje) ooit wel online geraken. Hahaha! Jullie missen mijn geweldige commentaren waarschijnlijk al?! ;D Drinkt af en toe men dikke whipsky op mijn awesomeness heeee! Dikke xjes
  7. Marleen coomans:
    22 april 2013
    dag anneke alles goed met jullie je hebt de groetjes van de papa en marleen en dennis nog veeeeeeeele kusjes
  8. Chelsea:
    Heeey Ellen!!
    Ik zie da 't plezant is! :D
    Ik heb mee gelopen met de shortrun van de 10 miles en ik sta op de 2873ste plaats van de 4000 deelnemers ;D een begin ea? Ik heb 'm uitgelopen in 40'08'' XD :D
  9. Steven:
    22 april 2013
    Ziet er geweldig uit en interesant. Nog maar net weg en al in de wiskey hangen was natuurlijk te denken maar ik geef ulle groot gelijk. Amuseer jullie.
  10. Nonkel polle en riekess:
    23 april 2013
    Heerlijk, heerlijk, heerlijk om al die avonturen te lezen !!!Het lijkt wel of we er bij zijn. Waar is de tijd(sic)dat we ook nog zo op avontuur gingen. Genieten hé maskes want voor je het weet...blablabla xxx
  11. Simon:
    23 april 2013
    hey collega, klinkt alvast zeer plezant. Parken, mooie gebouwen, ne goeie schotse wiskhy aaahhhh vakantie. Nog veel reisgenot meid en hoop op nog meer geweldig, aanlokkelijke verhalen en geniale en briljante stoten van jullie. X
  12. Bianca & Rick:
    23 april 2013
    Lieve dames!! Wat een mooi verhaal en leuke foto's!! Wij gaan jullie goed volgen met deze blog!!
    Geniet ervan! En doe alles wat je wilt daar!!!
    Liefs xxx
  13. Sarah:
    23 april 2013
    Heel fijn dat jullie ons een stukje mee laten proeven van jullie ontdekkingsreis. Geniet er vooral van !!!!

xxx