Second stop ... Stirling!!

24 april 2013 - Stirling, Verenigd Koninkrijk

Vol goede moed stapten we maandag op de bus. Er van overtuigd dat we wel eens even onze couchsurfer in Stirling gingen vinden. Dit bleek echter niet zo eenvoudig... Na verkeerd te zijn afgestapt, gingen we op zoek naar Stirling Centre. Gelukkig maakten we al snel kennis met de befaamde Schotse vriendelijkheid! Na een korte discussie tussen liefst drie Schotten en een, uiteraard ook Schotse, buschauffeur vonden we uiteindelijk onze couchhost. Die zoals gedacht had kunnen worden, vlak bij de halte woont waar we verkeerdelijk waren afgestapt :D Alvast een goed trainingske zware rugzak-wandelen!!

Xabier bleek een super host te zijn die onze eerste couchsurfervaring tot een succes maakte!! "Make yourselfs at home girls! Everything you see, you can use!" Zou dat de Schotse vriendelijkheid zijn, of nog een leftoverke van zijn Spaanse roots???

Stirling blijkt een heel mooi, oud stadje te zijn. Met de nadruk op "-je" tegenover Glasgow :D Stirling Castle is een must-see, net als Argyll's Lodging. Op onze laatste dag hier, besloten we eens wild te doen en "The Countryside" in te trekken... Al snel hadden we een redelijk groot "middle of nowhere"-gevoel! Lake Mentheith is ongelooflijk mooi!! Midden in het meer ligt een klein eiland waarop de restanten staan van de Inchmahoney Priory. Picknicken aan de rand van het meer, de bezichtiging van de abdij, een wandeling rond het eiland en dit allemaal in de stralende zon! Wie had dat gedacht een week geleden?? Zoals de inscriptie op een plaatselijk bankje al zei. "The problems on earth will seldom seece, so sit a while and be at peace."

Onze tijd in Stirling bracht ook een aantal mijlpalen met zich mee: Schotse pubmaaltijden (Steak & Ale pie, Home made chicken), Anneke's eerste ontmoeting met een Schotse koe (Ooooooooooooooooh hoe schattig!!) en een Schotse duif die Anneke wel heel graag zag (maar dan vooral hare, nu helemaal niet meer propere, trui :) )

Nu nog een nachtje in Willy Wallace Youth Hostel en morgen is het koers naar... Edinburgh!!!

Write y'all later!!!

1. Nelleeee:
    24 april 2013
    Hihi wederom een 'ik-wou-toch-stiekem-dat-ik-mee-ginder-zat'-gevoel! (Jaja, ik weet dak mee 'mocht' maar nie 'wilde'!) ;D Live life to the fullest ladies! x
  2. Steven:
    25 april 2013
    Neig. Blijven gaan dames! En niets doen wat ik niet zou doen he zus
  3. Bart:
    25 april 2013
    Hehe....leuk, leuk!! have fun ladies en nie onder de rokken loeren é ;-
  4. Annick:
    25 april 2013
    Ziet er heel tof uit. Genieten!
  5. Nonkel polle en riekess:
    25 april 2013
    Jullie moeten dit reisverhaal in een boek gieten!!! Het lijkt of ik er midden in zit.... schitterend en vooral verslavend. Wanneer komt het volgende hoofdstuk uit??
  6. Cheyenne:
    25 april 2013
    hey ellen ik heb goede punten echt ik heb 8/10 van s.o en op mijn nieuwe bloktoets 6/10 6,5/10 7/10 en 7/10 goed he en de foto's van mijn communie komen nog ik weet alleen niet hoe ik die er op zet. en heb je daar ook mee gefeest ik mis je en het was tof op mijn communie ik heb ook leuke cadeaus gekregen 230 euro een ipod zeep koptelefoon nagelat vijl en ik mag 26/06 naar een concert van bart peeters in de roma leuk hexxx♥♥♥♥♥♥♥♥♥cheyenne love you♥
  7. Annick:
    ellen,
    ik vind het fijn de je het goed maakt,en het zijn mooie uitzichten en foto's oma.
  8. Ellen:
    Lieve Cheyenne!
    Super dat je zulke goede punten hebt meid!!! Zo blijven doorgaan he! Ik heb zeker aan jou gedacht vorig weekend! Heb je kaartje in mijn rugzak gevonden en open gedaan ;) Ik ben blij dat het zo leuk was en dat je zulke leuke kado's hebt gekregen meid! Bart Peeters, ik wou echt dat ik mee kon!!!
    Doe de groetjes aan iedereen in onze groep!!!
  9. Cheyenne:
    27 april 2013
    hoe zet je hier foto's op?
  10. Annick:
    28 april 2013
    Weer mooie foto's, verder doen!
  11. Laurinda:
    28 april 2013
    Hey Ellen!
    Ik mis u echt SSUUPPEERR hard ! Ik ben net terug van de Hoge Rielen met de klas. Het was echt super leuk! We zijn naar Plankendael, Sun Parks enzo gegaan en we hebben ook gesport, gefietst, gekajakt en een rally gedaan. Bij het kajakken heb ik mij zo hard verbrand dat ik zelfs blaasjes op mijn armen had ! Dat was zo pijnlijk! Maar het gaat al beter, hoor. Ja, ja, het is ne keer mooi weer in België en ik ben al meteen verbrand. Maar ik ga stoppen met schrijven want het is denk ik niet de bedoeling dat ik langer schrijf dan u verhalen he?! Missyou ! x
  12. Melissa:
    30 april 2013
    Hey ellen !

Even laten weten dat mijn eerste week stage super verliep !
    ik heb van mijn lector het compliment gekregen ; we hadden jou les moeten filmen als voorbeeld voor de andere studenten :D
    super veel positieve feedback & als enige werkpuntje mijn antwerpse klanken :D maar dat komt dus helemaal goed hihi
    geniet er nog van !x
  13. Annick:
    1 mei 2013
    Weer heel mooie foto's en veel!!! Mooie natuur maar soms toch wind zie ik. Amuseer jullie meiden.
  14. Ellen:
    Meiden!!!
    Super dat jullie het allemaal zo goed aan het doen zijn daar!!! Uiteraard krijg je zo'n geweldig compliment Melissa! Je hebt dan ook een GEWELDIG voorbeeld gehad he ;D Keep up the good work!!! Of in t antwaerps: ge zei goe bezig kinneke ;)
    Fijn dat je zo'n leuke trip hebt gehad Lau!!! Geniet maar van 't zonneke!!! Wij hebben hier telkens zo'n graad of 12 met vaak wat zon. Wel veeeeel wind en als het hier regent is het alsof iemand de kraan open en dicht draait! Heel vreemd hoe het zo plots begint en dan weer stopt! Blijf maar schrijven (zo lang of kort als je zelf wilt) dames!!!! Vind het echt leuk om iets van jullie te horen!!! Cheyenne, als je je communiefoto's wilt doorsturen, zal dat via mail moeten. Vraag dit maar aan Nelleke!!!!
  15. Cheyenne:
    1 mei 2013
    oké ellen echt je moest eens weten hoe hard ik je mis
  16. Nelleeee:
    1 mei 2013
    Ik zal volgende week met Cheyenne bekijken welke foto's ze wil doorsturen en dan sturen we je samen een mailtje ! :)
  17. *gerdjeee:
    5 mei 2013
    het appartementje staat er nog steeds hoor ellen, enkel wel seizoen 3 van gilmore girls minder haha! wederom super leuk verhaal maar ben toch benieuwd om de verhalen nog persoonlijk te horen ook! have fun ladies xxx