Rockin' Edinburgh!

1 mei 2013 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Het is weer de moment om onze laatste 'avonturen' met de wereld te delen.. We hebben ons net -zoals elke dag- geinstalleerd in onze -ondertussen al favoriete- coffeeshop en we zijn helemaal klaar om jullie een overzichtje te geven van onze voorbije 6dagen..
Busreis vanuit Stirling zonder blutsen verlopen, de perfecte halte uitgestapt ook deze keer en jeugdherberg onmiddelijk gevonden.. So far, So good! Eerste indruk van onze hostel net iets minder, ongeveer 100 trappen omhoog in een 'vervallen' gebouw.. Maar eens ingecheckt en op weg naar onze kamer bleek het best mee te vallen, de gangen vol met redelijk'psychedelische' taferelen leiden naar badkamers & 'dorms' die best proper en gezellig blijken te zijn.. Onze eerste 'gemengde' kamer is een feit.. Onze kamergenoten blijken later enorm mee te vallen :) Onder hen de typsich gereserveerde engelsman Rob, de 21jarige-altijd vrolijke & ietwat verdwaasde-fransman Pierre & een spaans koppel.. Naast hen een komen en gaan van '1-nachters' .. Effe wennenmaar uiteindelijk heeel gezellig!
Na onze aankomst boodschappen gedaan en onze jeugdherberg 'gecheckt' en dag 1 was een feit.
De dagen erna de verplichte toeristische attracties gezien, Edinburgh Caste uiteraard (mooi maar kan niet tippen aan Stirling), St Gilles Cathedral, de Royal Mile & The Scottish National Gallery..
De 2e avond, vergezeld van onze franse & engelse roommates, het lokale nachtleven verkend.. voetbal kijken in the black bull & live optredens i Whistlebinkies horen er hier absoluut bij! Super avond gehad!
De volgende dag -volledig katervrij- opgestaan en door de stad gehopt als volleerde toeristen.. En wat doen 2 meisjes in een bruisende stad op zaterdagavond? Juist! Ze gaan opnieuw naar de pub ;D Korte avondjes hier want alles sluit tussen 2 &3.. Wennen!
Zondag = Edinbergh Dungeon-dag! HORROR voor ellen, HEAVEN voor Anneke! ;D Op zondag is er in de jeugdherberg free dinner voor iedereen , spaghetti, salade en sandwiches met geroosterde kip.. heel lekker!! Tijdens dit dinner kennis gemaakt met een nieuwe roomate-voor-een-dag, Peter van Tsjechie.. een ervaringsdeskundige die al zowat overal ter wereld is geweest met zen rugzak en di Anneke tijdens het eten de stuipen op het lijf heeft gejaagd met verhalen over noodweer en ravijnen ;D Hij heeft het -gelukkig voor hem- later op de avond goedgemaakt met een getrakteerde appelcider in een 'mini' maar heeeel gezellige donkere pub :)
Maandag had een 'lazy sunday' kunnen zijn want dan hebben de meisjes werkelijk NIETS gedaan, wandelingetje naar de Botanic Gardens en daar lunch op een bankje in de zon maar that's it!
Gisteren dachten we, tijd voor een stukje 'highlands' int stad en we gingen de strijd aan met het hoogste punt van de stad, Arthur's Seat.. een 'berg' midden in de stad.. Hoewel het er even op leek dat de berg zou winnen zijn we beiden op de top geraakt.. en gelukkig.. want, wat een uitzicht!!! ONGELOOFELIJK!! Tijdens de afdaling tijd voor een picknick in een absoluut stralend zonnetje, Life really can be Beautifull!!! In de namiddag een van ellen's dromen in vervulling laten gaan door een bezoek aan The Palace of Hollyroodhouse, de residentie van de queen in Schotland. Hierna back to the hostel, douchen en iets gaan eten want dan.. dan was het tijd voor de viering van 'the changing of the seasons', het Beltane Fire Festival, een keltisch feest waarbij de Koning Winter het onderspit moet delven.. Dit alles op Calton Hill, een publiek park op een heuvel midden in de stad..
En vandaag, onze laatste dag, alle praktische romslomp voor de volgende 10dagen geregeld, straks vermoedelijk het laatste pubbezoek en het -voorlopig- laatste comfortabele nachtje want morgznvroeg zetten we koers naar St Andrews en daar is het caming-time.. Krijgt ongetwijfeld een vervolg! -xxx-

1. Nelleeee:
    1 mei 2013
    Alweer een dilemma tussen "blij-dak-thuis-zit-in-mijnen-bikini" versus "I-would-absofuckinglutely-love-this-trip" gevoel!
    Jullie verhalen zijn dan ook steeds een streling voor het oog/oor (Ja ik lees en spreek luidop tegen mijzelf - u know me, nothing 's changed so far ;D) Way to go ladies ! X
  2. Steven:
    1 mei 2013
    Weeral een leuke update. Lijkt me een geweldige tijd met de leuke campeertrips in het visier. Verrrrrrry amusing
  3. Annick:
    2 mei 2013
    Heel tof verhaal, jullie hebben ook geluk met het weer hoor en zie ik. Allee, nu the real stuff!! Succes.
  4. Laurinda:
    Ik volg jullie verhalen, Ellen en Anneke ! :D
    Bijna elke dag een check op deze site.
    Het lijkt daar wel leuk :D...
    Maar nu tijd voor huiswerk ! :)
    Amuseer jullie nog, want dit gebeurt niet elke dag hé ?! ;p
    Vele groetjes ! x
  5. Nonkel polle en riekess:
    2 mei 2013
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, wat een verhalen!!!!!Wij net terug van 3 dagen moezel(nee,niet met Jos Geysen), heel erg leuk en zeker + 3 kilo maar kunnen zeker niet tippen aan jullie verhalen. Genieten meisjes!!!!!!
  6. *gerdjeee:
    17 mei 2013
    geweldig verhaal en vooral heel geweldig da ik ook nog wat achtergrond informatie bijgekregen heb! ;) go go go meiden!!