Meet us Halfway .. Inverness

13 mei 2013 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Vol goeie moed en al net iets minder ziek vertrokken vanuit Braemar voor een 7u durende busreis nar onze nieuwe 'thuishaven-voor-een-week', Inverness. Ook deze keer zonder blutsen of builen gearriveerd. Inchecken, boodschappen doen en we waren all set voor de volgende 7 dagen. Op onze kamer direct kennisgemaakt met onze roommates-voor-een-dag, een Canadese art-studente, een Braziliaan uit Lille & een 21jarige jeugdwerker van Manchester. Al snel zeer grappige, vrolijke conversatie :) Jammer genoeg vertrokken ze allemaal the next morning.
Dag 1 zoals altijd de verkenning van de stad, Inverness Castle gevonden (wat helemaal geen kasteel blijkt te zijn maar een rechtbank), wandeling langs de river Ness en de ontdekking van de Ness Islands.. Er blijken dus enkele kleine eilandjes midden in de rivier te liggen, allemaal met elkaar verbonden door kleine wandelbruggetjes, heel erg gezellig! Avondeten in de hostel en wat op onze kamer 'gehangen'.
De volgende morgen uitgeslapen en dan vol goede moed op zoek gegaan naar de jachthaven want we wilden met een bootje het water op om dolfijnen te gaan zoeken.. Drie uur en ettelijke kilometers later hadden we wel een haventje gevonden maar.. driewerf helaas, niet de juiste.. Geen bootje en dus ook geen dolfijnen.. S'avonds vonden we dat we best een lekkere pub-maaltijd konden gebruiken en aten we smoked salmon & cullen skink in 'Johny Foxes Irish Pub'. Na pub-food hoort uiteraard ook pub-drinken en we waren helemaal in the mood voor een ciderke & live muziek bij Hootanany's..
Vrijdag een daguitstapje naar Muir of Ord waar ons de geheimen van het whiskybrouwen uit de doeken werden gedaan in the distillery of Glen Ord. Na een tour door de distillery lwam het hoogtepunt van de dag, proeven! En nooit gedacht (want deze 'singleton of Glen Ord is enkel te krijgen op de Aziatische markt?!) maar hij was zeeeer lekker! Met & zonder water want hier blijkt het zeer normaal te zijn om je whisky aan te lengen..
Zaterdag, helemaal bekomen van het proeven, zetten we koers naar Loch Ness. We zouden Nessie eens snel gaan zoeken ;D Na een kort busreisje opgeleukt met weetjes en grapjes door chauffeur Kenny konden we met de boot het meer op! Loch Ness blijkt 36km lang te zijn & 241meter diep! Met de boot tot aan Urquhart Castle, waarvan enkel nog ruines overblijven. Het kasteel en de uitzichten over het meer zijn onwaarschijnlijk mooi! Daarna nog de mythes & legenden over Nessie ontrafelt in het 'exhibition centre' en terug koers naar Inverness. S'avonds opnieuw cider-time in Hootanany's & bij terugkomst kwamen er opeens 6 vrouwmensen onze dorm binnengevallen, bijna letterlijk ' gevallen' ;D Bleek een groep erasmus studenten te zijn, een bont gezelschap van Polen, Tsjechen, Indiers & Chinezen, die allemaal samen in Wales studeren. Luidruchtig & het jeugdherberg-leven zeker niet gewend maar heeeel sympathiek!
De volgende dag vonden we het tijd om nogmaals op zoek te gaan naar the marina en het dolfijnen-bootje. Deze keer gewapend met plannetje hebben we ze ook direct gevonden! Een toxhtje van een uur heeft vruchten afgeworpen want slechts enkele minuten na vertrek zagen we de eerste, en enige, dolfijnen! :) Verder een ontspannen tochtje langs the black isle & mogen sturen van de 'kapitein' ;D Verder nog een wandelingetje door de stad en bezoekje aan de kathedraal en dan zat de dag er alweer op. S avonds enig geregel voor de daguitstap van vandaag. De meisjes dachten dat een wandelingetje in de natuur geen slecht plan was dus trokken we vanmorgen, om 8u naar Drumnadrochit, een klein dorpje aan de oevers van Loch Ness. Hier hebben we enkele uren doorgebracht met allereerst de klim naar de waterval van Davich, mooi maar niet spectaculair& daarna nog 2 kleine boswandelingen, in een -af en toe waterig- zonnetje :)
Nu weer terug in de hostel, douchen, een laatste Inverness pub maaltijd verorberen, onze rugzak weer inpakken en morgenVROEG zetten we koers naar the Isle of Skye.. Dus, we'll keep you posted!

-x-

1. Steven:
    13 mei 2013
    Nu had ik toch verwacht dat je nessie ging vinden ;-)
  2. Annick:
    14 mei 2013
    Awel ik ook! verder leuk verhaal.
  3. Annick:
    14 mei 2013
    Eindelijk zien we jullie nog eens op foto en jullie zien er goed uit!
  4. Oma:
    14 mei 2013
    het zijn mooie foto s en mooie verhalen.
  5. Laurinda:
    15 mei 2013
    Het ziet daar allemaal zo leuk en mooi uit!
    Ik zou ook wel eens willen varen tussen de dolfijnen, hoor ... GELUKZAKKEN!
    Binnen een paar weken examens, dus nu even aan samenvattingen werken!
    Stay cool :D x
  6. Laurinda:
    De vorige reactie is van Laurinda :D
    Foutje van de fabriek hihi
    x
  7. Kyra:
    15 mei 2013
    OMG !!..Ellen.. die Waterval! Gij maakt mij jaloers. TSSS. :D xx Zo te zien heb je het naar je zin daar?! We wachten alvast op je ! :D XXX
  8. Nelleeee:
    Blijven gaan ladies ! -x-
  9. *gerdjeee:
    17 mei 2013
    zen weer helemaal bij nu haha Geweldige ervaringen #kleinejaloersheidmodus.... ON doe da nog goe! xxx Missing you!
  10. Ellen:
    18 mei 2013
    Ik mis jullie ook allemaal geweldig hard!!!! Wacht tot je de foto's van Skye ziet! Er gaat toch sprake zijn van nog ne grotere jaloersheidsmodus :D